Přihlásit

Zdravotní přínosy manga

964

Mango je ovoce plné živin. Je jedním z nejbohatších zdrojů vitamínu A, vitamínu C a minerálů, zejména draslíku, vápníku a fosforu. Je také plné vlákniny. Díky bohatému obsahu živin, bioaktivních látek a vlákniny, se mango může směle zařadit k tzv. super-potravinám. Vysoké množství vitamínu C a A v mangu, spolu s různými druhy karotenoidů, pomáhá udržovat zdravý a silný imunitní systém. A mango v našich zeměpisných šířkách se také pyšní jednou významnou výhodou. Oproti mnohým druhům ovoce nabízeného v obchodech, se mango dá opravdu jíst a je chutné.

nazev_clanku
Mango a hubnutí Podle nedávné studie, kterou provedla Edralin Lucasová, docentka nutričních věd na Fakultě humanitních environmentálních věd na Oklahomské státní univerzitě, zařazení manga do stravy může pomoci snížit množství tělesného tuku a kontrolovat hladinu cukru v krvi. Podle Lucasové mango obsahuje živiny a další bioaktivní sloučeniny, které poskytují různé pozitivní zdravotní přínosy. Bylo zjištěno, že pravidelná konzumace manga se podílí na metabolismu tuků tím, že snižuje hladinu hormonu leptinu. Leptin je produkován tukovými buňkami a jeho koncentrace v krvi je přímo úměrná množství tělesného tuku. S rostoucími zásobami tělesného tuku se zvyšují i ​​hladiny leptinu. Leptin má také klíčovou roli v regulaci chuti k jídlu. Vysoký obsah vlákniny, pektinu a vitamínu C v mangu, pomáhá snižovat hladinu LDL cholesterolu. Mango je také bohaté na draslík, který pomáhá kontrolovat srdeční frekvenci a krevní tlak. Protinádorový účinek Studie vedená Susanne Mertens-Talcottovou, Ph.D., odbornou asistentkou a ředitelkou výzkumu v Institutu pro výzkum obezity v Texasu, zkoumala účinky polyfenolů obsažených v čerstvém mangu na rakovinné i nerakovinné buňky prsu. Studie naznačila, že polyfenoly v mangu omezují zánětlivou reakci v rakovinných i nerakovinných buňkách prsu. Bylo zjištěno, že antioxidační sloučeniny v mangu chrání před rakovinou tlustého střeva, hrudníku, leukémie a prostaty.
vp140_Zdravotní přínosy manga (2)
Další přínosy konzumace manga: • Enzymy a vláknina obsažené v mangu pomáhají s trávením. Šťáva ze zeleného manga pomáhá ochladit tělo a předchází spálení sluncem. • Mango je bohaté na vitamín B-6, který je nezbytný pro produkci hormonu gama-aminomáselné kyseliny (GABA). GABA je aminokyselina, která působí jako neurotransmiter v centrálním nervovém systému, inhibuje nervový přenos v mozku, a tím způsobuje zklidnění. • Mango je bohaté na minerály, jako je měď, mangan a zinek. Měď působí jako kofaktor pro mnoho důležitých životně důležitých enzymů a je nezbytná pro tvorbu červených krvinek v těle. 100 gramů manga obsahuje: Vápník - 11mg 1,1% DDD Měď - 111mg 5,55% DDD Železo - 0,16mg 0,889% DDD Hořčík - 10mg 2,5% DDD Mangan - 0,063mg 3,15% DDD Fosfor - 14mg 1,4% DDD Draslík - 168mg 4,8% DDD *DDD = doporučená denní dávka Fotka od liwanchun z Pixabay Fotka od MhaBa z Pixabay

Autor:

Další články z kategorie

Vše o vitamínu A

867

vp140_Zdravotní přínosy manga (2)

Vitamin A je základní vitamín, který se nachází v mnoha různých druzích potravin. Vitamin A hraje zásadní roli v mnoha tělesných funkcích, jako je imunitní systém, zrak a rozmnožování. Pomáhá rozvíjet a udržovat zdravé kosti, zuby, srdce, plíce, ledviny a řadu dalších životně důležitých tělesných orgánů. Vitamín A je zkrátka pracant jehož nedostatek má závažné zdravotní...

Celosvětová krize mužské plodnosti

791

vp140_Zdravotní přínosy manga (2)

Neplodnost podle Světové zdravotnické organizace nyní postihuje každý šestý pár v reprodukčním věku a celosvětově neustále roste. Zhruba v polovině případů je chyba na straně mužů. Výzkumnice a profesorka z Université de Montréal, Sarah Kimmins a 25 mezinárodních odborníků zdůrazňuje, že muži mají právo na smysluplnou a cílenou léčbu, stejně tak jako na správné určení diagnózy....

Které ovoce je nejzdravější?

1506

vp140_Zdravotní přínosy manga (2)

Otázka je jednodušší než odpověď. Co člověk to názor. Na internetu naleznete velké množství zaručených rad jaké ovoce je to nej. V našem článku se budeme věnovat ovoci, které je běžně dostupné v obchodech. Dnes je již známé průměrné množství vitamínů, minerálních látek a stopových a ostatních prvků v jednotlivých druzích ovoce. Jejich jednotlivé množství samozřejmě záleží...

Pití kávy prodlužuje život

913

vp140_Zdravotní přínosy manga (2)

Pití dvou až tří šálků kávy každý den nejen snižuje riziko srdečních onemocnění, ale prodlužuje život, odhaluje nová studie, jejíž výsledky byly prezentovány na 71. výročním vědeckém zasedání American College of Cardiology. Tyto trendy platí pro lidi s kardiovaskulárním onemocněním i bez něj.

Výzkumníci uvedli, že tyto analýzy – největší zkoumající potenciální roli kávy při...