Dýňová semínka a jejich vliv na zdraví
V posledních letech celosvětově roste potřeba nutričně zdravých a udržitelných rostlinných potravin. Dýně a zejména dýňová semínka jsou přesně takovou potravinou. Dýňová semínka jsou bohatým zdrojem bílkovin, vlákniny, nenasycených mastných kyselin, minerálů a vitamínů. Jejich zdravotní přínosy jsou vědecky podložené. Mají antioxidační, protizánětlivé, antidiabetické, antidepresivní , antikarcinogenní a antimikrobiální vlastnosti.
Autor: red
Top 12 nebezpečných potravinářských přídatných látek
531
Průmyslově zpracované potraviny se v dnešní době staly standardem. Mnohé z nich jsou doslova nabité nebezpečnými potravinářskými přísadami, které způsobují zdravotní problémy a komplikace. V tomto článku se dozvíte, jak mohou tyto nebezpečné látky a sloučeniny ovlivnit vaše zdraví. Pokud se jim budete co nejvíce vyhýbat, můžete tak významně snížit riziko vzniku problémů oběhové...
Sladidla v nápojích zrychlují stárnutí mozku
168
Některé náhražky cukru mohou mít neočekávané důsledky pro dlouhodobé zdraví mozku, uvádí studie publikovaná v časopise Neurology, lékařském časopise Americké akademie neurologie, z 3. září 2025. Rozsáhlá brazilská studie, která sledovala více než 12 000 dospělých středního věku, zjistila, že ti, kteří konzumovali nejvíce umělých sladidel – běžně se vyskytujících v dietních...
Zázvor a jeho vliv na zdraví
565
Zázvor je koření hojně vyžívané zejména v asijských kuchyních. Zázvor však není jen pouhé koření. Má některé jedinečné vlastnosti, jeho zdravotní přínos je značný a v asijském lidovém léčitelství má nezastupitelnou roli. Je běžně a snadno dostupný, čerstvý zázvor lze koupit téměř v každém obchodě s potravinami.
Díky jeho snadné dostupnosti může jeho blahodárného vlivu...
Čokoláda a trvale udržitelný rozvoj
799
Výzkumy ukazují, že evropští zákazníci jsou stále více hladoví po čokoládě a jsou ochotni platit za produkty, které jsou získávány zodpovědně ve vztahu ke zdrojům.
Když přijde na čokoládu, kakao a výrobky z nich, trvalá udržitelnost jejich zdrojů získává na důležitosti. Stále více ovlivňuje zákazníkovo rozhodnutí při nákupu a také vnímání značky, kterou kupují. Nový výzkum...