Psi slovům rozumí!
Lidé se přirozeně učí nová slova a jejich používání v konkrétních situacích a činnostech, již od útlého věku. Tato schopnost, která nám přijde tak přirozená, že se nad ní v běžném životě ani nepozastavíme, však není vlastní pouze lidem. Ve studii publikované v časopise Current Biology bylo prokázáno, že i naši psí kamarádi dokáží přiřazovat předměty ke specifickým činnostem podle slov.
Autor: red
Jak naprogramovat mozek ke klidu a štěstí
500
Šťastný a klidný život je přirozenou touhou většiny lidí. Nikdo se nerodí naštvaný nebo plný pesimismu. Tyhle vlastnosti nabíráme až na cestě životem, často pod vlivem vnějších okolností. Pokud však nebudeme vůči sobě samým pozorní, může se stát, že náš vlastní mozek se doslova naprogramuje na negaci a pesimismus. Mozek je velmi plastický, a proto je možné se znovu...
Život bez smrti a stárnutí do roku 2045
437
Smrt bude „volitelná“ a proces stárnutí bude „reverzibilní“ do roku 2045, hlásí dva genetičtí inženýři - José Luis Cordeiro a matematik z Cambridge David Wood. Při představení jejich společné knihy „Smrt smrti“ v Barceloně uvedli, že nesmrtelnost je reálná vědecká možnost, která může nastat mnohem dříve, než se původně myslelo.
Cordeiro a Wood naznačují, že lidé budou moci...
Sbohem zubní kartáčku?
191
Ústní mikrobiom zahrnuje stovky bakteriálních druhů, z nichž mnohé vytvářejí nevábný zubní plak. Tradiční studie se zaměřovaly na to, jaké bakterie jsou spojeny s tvorbou zubního kazu, zejména ty, které produkují kyselinu poškozující zubní sklovinu. Jednotlivé druhy bakterií však mohou existovat v mnoha různých kmenech, z nichž každý má jedinečné vlastnosti ovlivňující jejich...
Jak ušetřit při nákupu potravin?
445
Ceny potravin nutí stále více lidí šetřit. Není se čemu divit. V zemi supermarketů jsme většinou odkázáni na jejich libovůli. Často jsme živými pokusnými králíky marketinkových praktik. A tyto praktiky rozhodně nejsou neúspěšné. Jak tedy při nákupu potravin ušetřit?
Předkládáme Vám několik tipů, jak vaší peněžence trochu ulevit..., promiňte už jsem jako ti marketéři. Takže znovu....