Avokádo zbavuje ženy břišního tuku
Pokud ženy zařadí avokádo do svého každodenního jídelníčku, mají dobrou šanci zbavit se nechtěného břišního tuku. Pravidelná konzumace avokáda u žen také snižuje riziko diabetu 2. typu. To tvrdí studie na University of Illinois Urbana-Champaign, publikovaná v Journal of Nutrition. U mužů tyto výhody, bohužel, prokázány nebyly.
Autor: red
Rajčata a zdraví
827
Rajče neboli rajské jablko je oblíbená zelenina s vysokým obsahem antioxidantu lykopenu. Rajčata jsou sladká šťavnatá a zdravá. Nebo lépe řečeno, měla by být...V kuchyni mají všestranné využití. Konzumovat je lze buďto samotná nebo jako součást různých druhů jídel.Vhodná jsou do omáček, polévek či salátů. Pro mnohé je rajská polévka nebo omáčka vrcholnou gastronomickou pochoutkou....
Dýňová semínka a jejich vliv na zdraví
1123
V posledních letech celosvětově roste potřeba nutričně zdravých a udržitelných rostlinných potravin. Dýně a zejména dýňová semínka jsou přesně takovou potravinou. Dýňová semínka jsou bohatým zdrojem bílkovin, vlákniny, nenasycených mastných kyselin, minerálů a vitamínů. Jejich zdravotní přínosy jsou vědecky podložené. Mají antioxidační, protizánětlivé, antidiabetické,...
Čokoláda a trvale udržitelný rozvoj
1154
Výzkumy ukazují, že evropští zákazníci jsou stále více hladoví po čokoládě a jsou ochotni platit za produkty, které jsou získávány zodpovědně ve vztahu ke zdrojům.
Když přijde na čokoládu, kakao a výrobky z nich, trvalá udržitelnost jejich zdrojů získává na důležitosti. Stále více ovlivňuje zákazníkovo rozhodnutí při nákupu a také vnímání značky, kterou kupují. Nový výzkum...
Falešná návnada
1293
Ryby a mořské plody patří celosvětově k nejvíce obchodovaným komoditám. V mnoha případech je proto velmi složité určit jejich původ, zejména místo výlovu. Ve světě a zejména v USA se během posledních dekád znatelně zvýšil nešvar špatného označování místa původu. Studií na toto téma bylo provedeno více, ale pouze několik z nich se věnuje tomu, jaký dopad mají tyto nekalé praktiky...