Přihlásit

Avokádo zbavuje ženy břišního tuku

817

Pokud ženy zařadí avokádo do svého každodenního jídelníčku, mají dobrou šanci zbavit se nechtěného břišního tuku. Pravidelná konzumace avokáda u žen také snižuje riziko diabetu 2. typu. To tvrdí studie na University of Illinois Urbana-Champaign, publikovaná v Journal of Nutrition. U mužů tyto výhody, bohužel, prokázány nebyly.

nazev_clanku
Avokádo je plné zdravých tuků a vlákniny což znamená, že pocit sytosti zůstává déle. Pomáhá také při vstřebávání vitamínů rozpustných v tucích, jako jsou A, D, E a K. Tyto vitamíny jsou pro člověka zásadní, obsahují je kromě jiných, mléčné výrobky. Odtučněné samozřejmě ne. Některé vitamíny, například vitamín E, nemusí být tělem dobře absorbovány, pokud jsou užívány jako doplňky. Proto je ideální konzumovat tyto vitamíny přímo ze stravy. Když do svého menu zařadíte avokádo, pomůže to také lepší absorpci živin rozpustných v tucích, jako jsou právě vitamíny A, D, E a K. "V oblasti břicha jsou dva druhy tuku: tuk, který se hromadí přímo pod kůží, zvaný podkožní tuk, a tuk, který se hromadí hlouběji v břiše, známý jako viscerální tuk, který obklopuje vnitřní orgány. Jedinci s vyšším podílem hlubšího viscerálního tuku mají výrazně vyšší riziko rozvoje diabetu. Takže nás zajímalo, zda se poměr podkožního a viscerálního tuku změnil s konzumací avokáda, "říká Naiman Khan, profesor kineziologie a komunitního zdraví z Illinois, který studii vedl.
avokado_zeny (1)
Cílem studie bylo pochopit účinky avokáda na způsob, jakým tělo ukládá tělesný tuk. Údaje získané ze studie ukazují na výhody konzumace avokáda při snižování těžko zacílitelného tuku – viscerálního břišního tuku. Kontrolní studie byla provedena u 105 dospělých s nadváhou a obezitou. Účastníci dostávali jedno jídlo denně po dobu 12 týdnů a byli rozděleni do dvou skupin. Jedna skupina dostávala čerstvé avokádo ve své každodenní stravě, zatímco strava druhé skupiny avokádo neobsahovala. Břišní tuk a tolerance glukózy (měřítko metabolismu a marker diabetu) účastníků byly měřeny na začátku a na konci studie. Bylo zjištěno, že u žen, které konzumovaly avokádo jako součást každodenního jídla, došlo ke snížení hlubšího viscerálního břišního tuku. Bylo také zjištěno, že avokádo obsahuje další živiny, které tělo vyžaduje, kromě toho, že je plné zdravých tuků a vlákniny. Nebyly však pozorovány žádné změny se zlepšením glukózové tolerance. Studie zjistila, že avokádo nemělo žádný vliv na distribuci tuku u mužů a výhody byly primárně u žen.
avokado_zeny (1)
"Náš výzkum ukazuje na výhody každodenní konzumace avokáda na různé typy distribuce tuku mezi pohlavími, ale poskytuje nám také základ pro další práci, abychom pochopili plný dopad avokáda na tělesný tuk a zdraví," říká spoluautor studie Richard Mackenzie, profesor lidského metabolismu na University of Roehampton v Londýně. Avokádo má protizánětlivé účinky, které mohou pomoci při určitých zdravotních stavech spojených s chronickým zánětem. Avokádo rovněž napomáhá zpomalit demenci u starších lidí. Zlepšuje pozornost a oddaluje kognitivní pokles. Je bohatým zdrojem antioxidantů. Avokádo je bohatým zdrojem živin. K nejdůležitějším patří: Vláknina Zdravé tuky Vitamín C Vitamín E Riboflavin (vitamín B2) Niacin (vitamín B3) Kyselina pantotenová (vitamín B5) Pyridoxin (vitamín B6) Vitamín K Folát Hořčík Draslík

Autor:

Další články z kategorie

Zázvor a jeho vliv na zdraví

833

avokado_zeny (1)

Zázvor je koření hojně vyžívané zejména v asijských kuchyních. Zázvor však není jen pouhé koření. Má některé jedinečné vlastnosti, jeho zdravotní přínos je značný a v asijském lidovém léčitelství má nezastupitelnou roli. Je běžně a snadno dostupný, čerstvý zázvor lze koupit téměř v každém obchodě s potravinami.

Díky jeho snadné dostupnosti může jeho blahodárného vlivu...

Čokoláda a trvale udržitelný rozvoj

1153

avokado_zeny (1)

Výzkumy ukazují, že evropští zákazníci jsou stále více hladoví po čokoládě a jsou ochotni platit za produkty, které jsou získávány zodpovědně ve vztahu ke zdrojům.

Když přijde na čokoládu, kakao a výrobky z nich, trvalá udržitelnost jejich zdrojů získává na důležitosti. Stále více ovlivňuje zákazníkovo rozhodnutí při nákupu a také vnímání značky, kterou kupují. Nový výzkum...

Hořká čokoláda vs. mléčná čokoláda vs. bílá čokoláda

995

avokado_zeny (1)

Život je jako bonboniéra. Nikdy nevíš, co tě čeká. A to, co najdete, by vás mohlo skutečně překvapit – sladké, delikátní a oh tak uspokojující!!! Stejně jako fáze života jsou některé čokolády sladké i hořké, světlé či tmavé. Všechny však mají jedno společné. Jsou vynikající.

Pokud peníze „mluví“, pak čokoláda „zpívá“. Štěstí si přeci nekoupíte, ale můžete si koupit...

Bílkovinové bomby: 10 potravin, které nakopnou vaše svaly i hlavu

468

avokado_zeny (1)

Bílkoviny jsou základní stavební kameny našeho těla – a ne, to není jen prázdná fráze z učebnice biologie. Bez nich by vaše svaly vypadaly jako rozehřátý camembert, kůže by ztratila pružnost a imunitní systém by přestal fungovat. Přesto se spousta lidí ptá: "Jak jíst dostatek bílkovin bez toho, aby mi kuřecí prsa lezly i ušima?" Dobrá zpráva: možností je spousta a některé vás možná...